Materiały reklamowe POS (z ang. point of sale) można
zdefiniować jako wszelkiego rodzaju nośniki reklamy BTL (z ang. below the line,
czyli stosowanej poza środkami masowego przekazu i skierowanej wprost do
klienta detalicznego), których głównym przeznaczeniem jest wspieranie sprzedaży
bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub jego bezpośrednim pobliżu.
Niekiedy tego typu materiały określa się w sposób bardziej precyzyjny używając
terminu POSM (z ang. point of sales materials). Czasami spotkać można się także
z nazwą POP (z ang. point of purchase).
Materiały reklamowe POS dzieli się między innymi pod
względem ich trwałości. Wyróżnia się tutaj materiały twarde oraz miękkie. Do
pierwszej kategorii zalicza się półki, regały kasetony oraz inne produkty o
wysokiej trwałości, które są przewidziane do stosowania w dłuższej perspektywie
czasowej. Miękkie materiały POS to natomiast ulotki, druki i rozwiązania
tworzone na bazie mniej odpornych materiałów, jak papier, karton czy tektura.
Materiały reklamowe POS dzieli się także ze względu na
umiejscowienie w obrębie danego obiektu handlowego. Wyróżnia się tutaj:
- Materiały przeznaczone na ladę, jak dyspenser,
bilonownica czy stand.
- Materiały przeznaczone na półkę – do grupy tej
zalicza się między innymi wobbler, shelf stoper, shelf-liner, liner poziomy czy
topper.
- Materiały przeznaczone na podłogę – owijka
paletowa, pole sign, display, roll-up, potykacz czy stoisko prezentacyjno –
degustacyjne.
- Materiały przeznaczone na sufit – flagietki oraz
hanger.
- Materiały reklamowe innego typu, jak: naklejka,
ulotka, broszura, lightbox, infokiosk, tombston czy lustro reklamowe.
Do głównych zalet materiałów reklamowych POS zalicza się
wysoką skuteczność w zwiększaniu sprzedaży produktów i usług oraz szeroka gama
dostępnych rozwiązań.
W ofercie firmy Accurate znajdą Państwo pełną gamę
najwyższej jakości materiałów reklamowych POS. Dysponujemy w pełni wyposażonym
studiem DTP wraz z certyfikowanym cromalinem do formatu A2.